لیفت با نخ

لیفت با نخ یا کشیدن پوست صورت با استفاده از نخ قابل جذب ، جدیدترین و پیشرفته ترین تکنیک در طب سوزنی محسوب می شود. پزشک این روش را با هدف برطرف کردن چین و چروک ها در صورت که در پی افزایش سن پدید می آیند انجام داده و پس از گذت مدت زمانی ، فرد به خوبی شاهد جوانی و طراوت در پوست خود خواهد بود. در این مقاله از سایت دکتر فرشاد رحیمی به کاربردها ، چگونگی روند پروسه ، هزینه و سایر مواردی می پردازیم که ممکن است در ذهن شما سوال ایجاد کرده باشد.

لیفت با نخ - دکتر رحیمی

لیفت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ در تهران یک روش مدرن و نوین در صنعت جوانسازی قادر است به نتایج شگفت انگیزی در پوست فرد منجر شود و برای افرادی که به دلیل شرایط جسمی و ترس از جراحی تهاجمی ، نمی توانند لیفت صورت انجام دهند ، مناسب است. این تکنیک دو تاثیر اساسی بر روی پوست برجای می گذارد

  • استحکام بافت پوست
  • کلاژن سازی

در ادامه این بخش به توضیح مختصری از این دو تاثیر می پردازیم.

  • استحکام بافت پوست

در پروسه لیفت با نخ تهران نیازی به تیغ جراحی و برش در ناحیه مورد نظر نبوده و تمامی اصلاحات در بافت زیرین پوست اعمال می شود. در واقع با استفاده از نخ ، پوست کشیده شده تا شل شدگی های پوست از بین بروند. در نتیجه فرد بدون هیچ عارضه جانبی ، پوستی جوان و زیبا خواهد داشت

  • کلاژن سازی

در ابتدای این بخش باید بدانیم اهمیت کلاژن در پوست چیست؟ این ماده نوعی پروتئین طبیعی در بافت پوست است که نقش ترمیم کننده زخم ها و استحکام بخشی به آن را بر عهده دارد. هر چه سن بالا تر می رود ، سلول ها کلاژن کمتری تولید کرده و در نتیجه افتادگی پوست ، شلی ، چین و چروک ها پدید می آیند. این مساله قدرت سطح پوست را در بالا نگه داشتن لایه های زیرین کاهش داده و اثرات جاذبه زمین را نمی تواند خنثی نماید

نخ های به کار رفته توسط بهترین دکتر پوست و مو تهران در تکنیک لیفت با نخ تهران ، می توانند با پیری پوست مقابله کنند. این نخ ها با تحریک فرایند طبیعی ترمیم بافت ها ، موجب تولید کلاژن سازی در ناحیه می شوند زیرا خاصیت کلاژن سازی دارند. تا قبل از جذب نخ ها ، فرایند ترمیم کنندگی بدن ادامه پیدا می کند چرا که سیستم دفاعی بدن اقدام به ترمیم بخش های بخیه خورده می کند تا آن ها را از میان بردارد در واقع به همین دلیل است که در اطراف نخ ها کلاژن سازی صورت می گیرد.

فیلم جوانسازی صورت با نخ و اصلاح گونه 

از لیفت با نخ در چه نواحی می توان بهره برد؟

به گفته دکتر رحیمی در لیفتینگ صورت با نخ در تهران ، موارد زیر را می توان دستخوش تغییر قرار داد:

  1. رفع افتادگی ابروها
  2. خط لبخند
  3. افتادگی چانه
  4. خطوط اطراف دهان و لب
  5. خط فک
  6. شل شدگی پوست گردن
  7. افتادگی در گونه

لیفت با نخ - دکتر فرشاد رحیمی

چگونگی لیفت با نخ در تهران

این شیوه جوانسازی ، روشی غیر جراحی محسوب شده و پس از پایان یافتن پروسه ، فرد می تواند به منزل بازگردد. تکنیک لیفت کردن پوست به واسطه دو مرحله قابل انجام است

مرحله اول بی حسی موضع با استفاده از کرم های موضعی

در این مرحله از لیفت با نخ ، پزشک با استفاده از داروی بی حسی ، موضع را بی حس کرده تا در طول پروسه ، فرد درد و ناراحتی احساس نکند

مرحله دوم جای گذاری نخ ها

در این مرحله ، ابتدا نواحی مورد نظر توسط پزشک تعیین شده و سپس با ایجاد سوراخ های کوچک در ناحیه ، نخ با سوزن وارد پوست می شود. نخ وارد شده به لایه زیرین پوست مانند قلاب عمل کرده و پوست را به طرفین می کشد. زمانی که نخ در ناحیه مورد نظر جای گذاری شد ، با فشار آرام موضع ، شکل دلخواه و مناسبی به خود می گیرد. در نتیجه پس از گذشت مدتی پوستی محکم و جوان بدون نیاز به بخیه و اسکار حاصل می شود.

لیفت با نخ - دکتر فرشاد رحیمی

انواع نخ های مورد استفاده در لیفت با نخ در تهران

نخ های به کار گرفته شده توسط بهترین دکتر پوست و مو تهران، دکتر فرشاد رحیمی از مرغوب ترین ها انتخاب می شوند. این نخ ها عبارتند از:

  • نخ های مونو

این نوع نخ از جمله نخ های PDo است که می تواند در نواحی پیشانی ، کشیدن پوست زیر چشم ها ، کشیدن ابروها ، چین و چروک های گوشه های لب و گردن مورد استفاده قرار بگیرد. از مزایای این نخ ، بهبود گردش خون در ناحیه مورد نظر است. این نخ ها پس از قرار گیری در لایه زیر پوست در شیوه لیفت صورت با نخ تهران در مدت زمانی حدودا ۳ الی ۴ ماه ، کاملا جذب پوست می شوند. در طول این مدت ۳ الی ۴ ماهه ، نخ ها کلاژن و الاستین تولید نموده و به واسطه لیفت با نخ تهران پوستی شاداب و جوان را به فرد هدیه می دهند.

  • نخ های دندانه دار

این نخ ها ، تغییرات شگرفی در ساختار خود دارند. در سرتاسر این نخ ، قلاب هایی مانند شاخه های درخت وجود دارد که به واسطه این دندانه ها کاملا به پوست چسبیده و آن را به طرفین می کشند. از نخ های دندانه دار در نواحی گونه و لب ها بیشتر از سایر نقاط صورت می توان بهره برد. نخ های دندانه دار پس از گذشت ۶ الی ۸ ماه کاملا جذب پوست شده و دوام آن ها در قیاس با نخ های مونو بیشتر است.

نمونه کار لیفت با نخ در تهران توسط دکتر فرشاد رحیمی

نقش نوع نخ

در تکنیک سفت کردن پوست صورت به واسطه نخ از بخیه های موقتی با نخ های مخصوص استفاده می شود که جنس های مختلفی دارند. در واقع به واسطه این شیوه نوین، به جای اینکه بخشی از پوست افتاده و شل شده با جراحی تهاجمی برداشته شود، پوست شل با نخ به سمت بالا کشیده شده و کاملا در جای خود تثبیت می گردد. بدین ترتیب بدون اینکه نیاز به گذراندن نقاهت طولانی یا مراقبت های خیلی پیچیده ای داشته باشید پوستتان به دوران جوانی و شادابی بر می گردد. نخ های موجود دو اقدام مهم را به انجام می رساند:

  • در مرحله اول، منجر به فیکس شدن عضلات زیرین و پوست می شوند.
  • سپس با گذشت مدت زمانی کوتاه، فرایند پوستی فرد را تحریک کرده و در هر نقطه ای که قرار داده می شوند منجر به تولید کلاژن که پروتئینی حیاتی برای جوان ماندن پوست به شمار می آید، شده و باعث می شوند پوست به سرزندگی جوانی برگردد.

جنس نخ مورد استفاده در لیفت با نخ چیست؟

می توان به طور کلی اعلام نمود 3 نوع جنس نخ در این تکنیک به کار گرفته می شود که بر اساس نیازهای پوستی و بودجه فرد مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه توضیحی در این خصوص ارائه کرده ایم.

  • نخ پلی کاپرولاکتون

جنس این نخ به گونه ای طراحی شده است که می تواند در حدود 2 سال ماندگاری داشته باشد. علت این میزان دوام پیوند و ساختارهای پلی کاپرولاکتون است که در مدت زمانی تقریبا 2 سال در لایه زیرین پوست تجزیه و حل می گردند. این نخ ها در فرایند کلاژن سازی بسیار موثرتر از سایر نخ ها در لیفت صورت با نخ در تهران بوده و حتی پس از تجزیه کامل نیز خاصیت خود را تا 1 سال حفظ می کنند.

  • نخ پلی دی اکسان

نخ PDO بیشتر برای بخیه جراحی های باز مورد استفاده قرار گرفته و کاملا جذب موضع می شوند. پس از دوره ای تقریبا 6 ماهه تجزیه شده و به فرایند کلاژن سازی پوست تا 1 سال کمک می کند. این نخ در لایه درم پوست بسیار موثر است و حتی بر برطرف شدن منافذ باز و چروک های جزئی نیز تاثیرات شگرفی می گذارد. پس از قرار گرفتن نخ پلی دی اکسان، سلول های سفید خون در اطراف نخ قرار گرفته و تبدیل به بافت گرانوله می شوند. همین امر منجر به کلاژن سازی در موضع می گردد.

  • نخ پلی ال لاکتیک اسید

این نخ در تکنیک لیفت صورت با نخ به نسبت نخ پلی دی اکسان در تحریک فرایند تولید کلاژن کمی بیشتر موثر است و مدت زمان ماندگاری آن چیزی بیشتر از 2 سال است. در هنگام تجزیه شدن در لایه زیرین پوست نیز به موادی مانند آب، دی اکسید کربن، گلوکز که موادی کاملا بی خطر هستند تجزیه می گردد بنابراین عوارض بسیار کمی از خود نشان می دهد. از این ماده می تواند جهت فیلرهای پوستی نیز بهره برد چرا که قابلیت حجم دهی خوبی دارند. التهاب پس از لیفت با نخ پلی ال لاکتیک اسید بسیار کم رخ می دهد و نتیجه استفاده از این نخ ها در اغلب مراجعه کنندگان رضایت بخش بوده است.

فیلم لیفت صورت با نخ توسط دکتر رحیمی

سن مناسب لیفتینگ صورت با نخ در تهران

لیفت با نخ برای سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی می توان بهره برد. از سن ۳۰ سالگی به بعد فرد شاهد چین های ظریفی در صورت خود شده ، در نتیجه درصدد یافتن راهکاری برای از بین بردن این عوارض در این دهه سنی می شود. افرادی که پیش از این پروسه ، عمل لیفتینگ صورت انجام داده اند و به دلیل بالا رفتن سن مجددا شاهد چروک هایی بر صورت خود هستند ، گزینه مناسبی برای انجام لیفت صورت با نخ در تهران به حساب می آیند. خاطر نشان می شود این روش فقط مختص بانوان نبوده و امروزه درصد بالایی از آقایانی که به ظاهر خود اهمیت می دهند از این شیوه جوانسازی پوست استقبال کرده اند.

اقدامات قبل از لیفت با نخ

مهمترین و اصولی ترین گام پیش از نخ لیفت ، انتخاب بهترین پزشک در این حیطه زیبایی است. پزشکی را انتخاب کنید که به این فرایند تسلط کامل داشته و به طور حرفه ای و بدون خطا تمامی مراحل را انجام می دهد. سایر موارد عبارتند از:

  1. یک هفته قبل از اقدام به جوانسازی صورت با نخ لیفت ، رژیم غذایی سالمی داشته باشید. ویتامین سی می تواند در روند بهبودی تاثیرگذار شود.
  2. در جلسه اولیه ، چنانچه به بیماری خاصی مبتلا بوده و داروهای گیاهی یا شیمیایی مصرف می نمایید، پزشک را مطلع کنید زیرا برخی داروها می توانند پروسه ریکاوری لیفت با نخ را به تاخیر بیندازد. بطور مثال آسپرین ، ایبوبروفن و غیره می توانند منجر به عدم انعقاد خون شده و کبودی در موضع را به دنبال آورند.
  3. سیگار و الکل نیز از جمله مواردی هستند که باید مصرف آن ها محدود یا قطع شوند. اثرات مخرب سیگار و الکل در دوران بهبودی با تاخیر در ریکاوری خود را نشان می دهد.

مزایای لیفت صورت با نخ

مزیت های این تکنیک توسط بهترین دکتر پوست و مو تهران عبارتند از:

  • نتایج طبیعی

اصلی ترین و مهم ترین مزیت لیفت با نخ ، روش طبیعی بودن آن است. پس از اتمام پروسه ، ویژگی های اصلی صورت به طور کامل حفظ شده و با ظرافت تمامی این مشکلات پوستی از بین می روند

  • کم خطر بودن

برخلاف محدودیت هایی که برخی روش های جوانسازی دارند و از ان ها نمی توان برای مناطق حساس صورت بهره برد ، این لیفت صورت با نخ قادر است حتی در قسمت پلک های افتاده نیز کاربرد داشته باشد و نتایج مطلوبی پس از عمل برای فرد به دنبال بیاورد

  • نقاهت کوتاه مدت

کل پروسه ریکاوری در حدود ۵ روز است و برخلاف سایر تکنیک ها ، نیاز به مراقبت های زیادی نخواهد داشت

پس از این مدت ۵ روزه ، همه نشانه های موجود در پوست به طور کلی مرتفع شده و به علت جای گیری نخ ها در لایه های زیرین پوست ، اصلا دیده نمی شوند. سوراخ های ایجاد شده برای ورود نخ ها نیز بسیار ظریف هستند و نمود بیرونی ندارند.

سایر مزایای لیفت با نخ در تهران

  • به حداقل رسیدن اثرات افزایش سن
  • سفت و مستحکم شدن پوست صورت
  • کاهش یافتن چین و چروک های پوست
  • آبرسانی و هیدراته شدن پوست
  • بهبود رنگ پوست
  • بهبود منافذ پوست
  • عدم وجود برش و اسکار
  • نتایج قابل مشاهده بلافاصله پس از عمل
  • دوام و ماندگاری بالا
  • عدم التهاب و تورم قابل مشاهده در موضع

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

  1. پس از گذشت ۲۴ ساعت استراحت می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید
  2. در صورت استفاده از کمپرس های سرد ، آن ها را مستقیما بر روی موضع قرار نداده تا اثربخشی تکنیک کاهش نیابد
  3. از فعالیت هایی که موجب افزایش فشار خون می شوند از جمله ورزش، بلند کردن اجسام و غیره خودداری کنید
  4. نیاز است پس از عمل لیفت صورت با نخ نیز از استعمال سیگار و دخانیات برای زمانی کوتاه اجتناب کنید

اثرات جانبی لیفت با نخ چیست ؟

افراد مختلف به درمان واکنش های مختلفی داشته اند ، اما در اکثریت افراد عوارض و اثرات جانبی به وجود آمده ظرف چند روز بدون نیاز به اقدام درمانی خاصی ، کاملا برطرف می شوند.

لازم است بدانید این تکنیک درد کمی به همراه داشته و با استفاده از بی حسی موضعی ، محل کاملا بی حس می شود. اما برخی افراد پس از اتمام درد خفیفی در موضع تجربه می نمایند. دیگر عوارض لیفت با نخ تهران عبارتند از:

  • کبودی
  • خطر بروز عفونت
  • حساسیت به نخ
  • عدم تقارن در اجزای صورت
  • حساسیت ناحیه به لمس

لازم است مجدد تاکید نماییم که در صورت انتخاب بهترین پزشک برای لیفت صورت با نخ در تهران از تمامی این عوارض در امان خواهید بود.

دوام لیفت صورت با نخ چقدر است؟

ماندگاری و طول عمر این تکنیک در اغلب افراد با شرایط جسمانی سالم و همچنین با حفظ رعایت کلیه مراقبت های بعد از پروسه که می توانند از داشتن پوستی شاداب و باطراوت پس از انجام این روش لذت ببرند ، مدت زمانی در حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه است.

دوام لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری لیفیتینگ پوست صورت بواسطه نخ، به مولفه های زیر بستگی دارد:

  • نوع نخ

برای بهره مندی از این روش برای طولانی مدت ، لازم است پزشک به نوع و جنس نخ ها توجه بیشتری نشان دهد و مرغوب ترین و مناسب ترین آن ها را برای درمان انتخاب نماید. اغلب نخ های جذبی به نسبت نخ های غیر قابل جذب ، دوام بیشتری از خود نشان می دهند. نخ های جذبی شامل PDO  و PLLA  هستند. PDO  تا حدود یک سال دوام داشته و PLLA در حدود 18 ماه از خود دوام نشان می دهد.

  • تعداد نخ

تعداد نخ به کار رفته و نحوه قرار گیری آن ها در پوست نیز از دیگر عوامل موثر در ماندگاری لیفتینگ صورت با نخ است.

  • شرایط نگهداری

در صورتی که فرد مراقبت های بعد از لیفت با نخ را به طور کامل رعایت نماید و تمامی نکات روتین پوست را به انجام برساند، طبیعی است با طولانی تر شدن دوام این تکنیک جوانسازی و زیباسازی پوست مواجه شود. این مراقبت ها شامل، نحوه خوابیدن، اجتناب از فعالیت های سنگین و نوع تغذیه و آبرسانی به بافت ها در روزهایی ابتدایی و غیره می شود.

  • نوع پوست

الاستیسیته پوست متقاضی این روش جوانسازی و میزان انعطاف پذیری آن از دیگر عوامل دوام لیفت با نخ در تهران شمرده می شود.

  • مهارت پزشک

در نهایت، تکمیل کننده تمامی عوامل یاد شده ، مهارت و تجربه دکتر معالج شما است از این رو، توصیه می شود برای دریافت بهترین نتیجه، در انتخاب پزشک دقت و ریزبینی داشته باشید.

سایر موارد عبارتند از:

  1. سن متقاضی
  2. میزان چین و چروک ها

تاثیر طبیعی لیفت صورت با نخ

همانطور که میدانید اساسی ترین اصل در این تکنیک، نوع نخ و جنس آن است. نخ های مورد استفاده در این تکینک، منجر به سفت شدن و کشسانی پوست می شوند. بدنبال آن نیز، کلاژن سازی در موضع صورت گرفته و منجر به بهبود شرایط پوستی و رفع چین و چروک های پوست صورت و گردن فرد می شود. با این حال، اگر برای انجام این جراحی غیر تهاجمی، پزشک بدون تجربه و تبحر کافی انتخاب کنید، امکان دارد که نخ ها در نواحی درست جایگذاری نشوند و همین امر سبب بدشکلی در پوست گردد. لذا برای کسب نتیجه طبیعی از این شیوه جوانسازی پوست ، در انتخاب پزشک با تجربه اهمال نکنید.

انواع خدمات لیفت با نخ در تهران

این تکنیک برای نواحی مختلف صورت قابل انجام است که عبارتند از:

  • لیفت پوست

لیفت صورت با نخ با هدف جوانسازی پوست صورت و گردن قابل انجام بوده و پس از آن یکنواختی و صافی پوست را به ارمغان می آورد.

  • لیفت ابرو

در این تکنیک، چین و چروک های موجود در اطراف ابروها برطرف شده و حالت ابروها بهبود می یابد.

  • لیفت غبغب

رفع غبغب سبب می شود زاویه دلنشینی به فک و چانه فرد داده شود و تناسب چهره او بهتر گردد.

  • لیفت چانه

در این شیوه، همزمان با لیفت چانه، زاویه فک نیز صورت می گیرد و اجزای صورت هارمونی دلپذیرتری به خود می گیرند.

  • لیفت بینی

با بهره مندی از این شیوه زیبایی، افتادگی بینی بهبود یافته و پیکره بینی زیباتر می شود.

هزینه لیفت با نخ در تهران چقدر است ؟

در جلسه مشاوره بهترین دکتر پوست و مو تهران، دکتر فرشاد رحیمی به خوبی تمامی نقاط صورت را ارزیابی می کند چرا که میزان چین و چروک ها و عمق آن ها در دستمزد پزشک تاثیر گذار است. هزینه بسته به دستمزد پزشک ، منطقه جغرافیایی ، نوع نخ مورد استفاده و در نهایت نوع تکنیکی که پزشک برای هر فرد در پیش می گیرد، متفاوت است. بنابراین پس از معاینه می توان به طور قطعی هزینه نهایی را اعلام نمود.

0 0 رای ها
امتاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها